Over

Nuttelozewerken.nl is een product naar idee en initiële uitwerking van Anton Ruiter. In 2010 werd de site overgedragen aan de huidige eigenaar, nadat het een verlaten plek dreigde te worden. In 2012 werd afscheid genomen van de originele site welke gebruik maakte van het 60 Graden CMS en werd overgestapt op WordPress.

12 reacties op “Over”

Graag wil ik het West tangent project in amersfoort aanmelden alles nutteloos werk. Het traject ligt er nog niet maar dat het nutteloos is staat vast. 70 miljoen gaat uitgegeven worden aan 35 seconden tijdwinst voor de auto. Maw de auto staat weer verderop 35 sec eerder in de file.

Vette site!

Ik heb ook nog een voorbeeld van een nutteloze constructie.
Aan de A27 bij Sleeuwijk (westzijde) is vlak voor de brug over de Nieuwe Merwede een op/afrit te vinden in de bosjes. Vermoedelijk een afrit die nu buiten gebruik is, maar voorheen voor Werkendam werd gebruikt. Er ligt iig nog asfalt.

In oostende heb je ook nog een mooi voorbeeld van nutteloze werken: het vuurtorendok.
Een half afgewerkt dok waar tot voor kort vele scheepswrakken lagen. Nu worden alle wrakken geborgen en zijn er plannen in de maak om er een jachthaven van te maken.

Ik weet nog iets nutteloos in Nederland. Bij Drunen, Noord Brabant, vlakbij het Land van Ooit is een knooppunt met viaducten nooit afgemaakt. Het gaat om de aansluiting van de N831 op de A59. Ten zuiden van het ‘knooppunt’ wat meer een veredelde afslag is, kun je op de satellietfoto 2 loze viaducten duidelijk zien. Als je naar het land van Ooit gaa, dan rij je ook onder ze door. Volgens mij was het de bedoeling dat de N831 verder zuidwaarts ging. Nooit gerealiseerd dus

Ik vind deze site geweldig interressant. Ik zou u graag iets willen vermelden. ik ben momenteel bezig met een paper aan het maken over de N42 in België. In Sint-Lievens-Esse (ik denk dat dat een deelgemeente van Herzele is) staat er een brug die bedoeld is om de N42 door te trekken. Maar die brug staat er al jaren te verkommeren.

Wat hier nog ontbreekt is de brug aan het einde van de A 19 te Ieper.
De A19 start op de R8 (ring rond kortrijk) en had de bedoeling om tot in Veurne te lopen en daar aan te sluiten op de E40. Van de 50km zijn er slechts 23 aangelegd, tot op de expressweg in Ieper, waar nu een nutteloze brug staat en eindigt in het niets.

Ook een vrij groot nutteloos bouwwerk volgens mij, waar nu nog steeds commotie rond is om de A19 al dan niet door te trekken. (reden van niet is het beschermen van de massagraven uit de 1sste wereldoorlog waar het tracé door zou lopen).

Tussen het einde van de A8 en de A9 bij De Twaalfmaat zou nog een verbindingsweg worden aangelegd, een doorgetrokken A8. Dure brug gebouwd over een kanaaltje, bouwen ze nu op die plek Seandelft. Die mis ik hier eigenlijk nog in.
Verder is hij wel briljant. Mis de spitsstroken in het zuiden van Nl er nog, en de HSL :mdr:
Ga zo door met deze site, kunnen we blijven lachen. :-)X

In het uiterste noord-oosten van Nederland had er tussen de Punt van Reide en Nieuwe Statenzijl een (buitendijks)kanaal moeten komen; het Dollardkanaal. Dit kanaal had voor een betere afwatering van het achtergelegen land moet zorgen, maar door protesten vanuit milieubewegingen en andere inzichten is het kanaal er nooit gekomen. Het sluizencomplex was in de jaren 70 al aangelegd, kosten 30 miljoen gulden.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/177542

Prachtige site! Zo kom ik ook eens te weten waarvoor wij Belgen belastingen betalen. Ik zag vandaag op TV één van de vele nutteloze werken en ging maar es op zoek naar de complete lijst, die vond ik hier dus!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.